Cine ma poate ajuta ? De cine isi mai bate joc Primaria Savarsin ?

Pe scurt iata faptele asa cum le-am perceput de la 320 km distanta :

– Primaria Savarsin a primit unda verde pentru realizarea asfaltarii drumului local Savarsin – Traoas

– Strada Turda , unde locuiesc ai mei ,  a fost inclusa in acest proiect , fiind identificata ca strada nr.4

– Lucrarile au demarat in tromba , si in acest moment aceasta portiune este finalizata , conform declaratiilor celor care executa lucrarea , si conform cu cele spuse de Viceprimarul Maris Aurel

– In vecinatatea casei mele s-au facut urmatoarele modificari ale infrastructurii initiale , adica :

a) un pod de legatura a fost plasat intr-o pozitie bizara , nici in coltul dintre strada principala si cea care coboara din deal , ci exact la mijlocul casei mele

b) s-au creat santuri din pamant , care colecteaza apa de pe ambele strazi , podul mai sus amintit servind la legarea acestora cu santul principal care a existat anterior

c) fiind create santuri , a trebui introdus un tub , pentru a permite crearea unui acces in curtea imobilului de la nr 365 (casa mea parinteasca)

E simplu sa-ti dai seama ca lucrarea este o bataie de joc , si ca banii comunitatii (chiar daca se numesc europeni , tot romanii ii platesc ) , au fost cheltuiti fara nici un simt de raspundere si in plus lucrarea nu respecta Proiectul de executie. Mai jos am atasat cateva poze cu lucrarea in discutie.

Ce am facut pana acum :

– am incercat un dialog cu Primaria Savarsin , adica am apelat la interventia D-lui Ples si Maris Aurel – nici un rezultat

– am solicitat sa consultam proiectul , am primit acces la un ‘proiect’ , pe care se vede clar ca santurile sunt echipate cu rigole de beton si ca strada care coboara din deal , nici n-ar fi trebuit asfaltata si nici nu este prevazuta cu santuri (ma refer la portiunea din stanga casei mele). A doua zi dupa consultarea proiectului am fost informati de Primaria Savarsin ca nu am consultat proiectul valabil si ca pe acesta sunt prevazute santuri din pamant.

– In acel moment am apelat la :

INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII
INSPECTORATUL JUDEŢEAN ÎN CONSTRUCŢII ARAD
RO – 310177
Str. Dr.Ioan Suciu nr.7 bis
Tel. +40-257-255-281
Fax : +40-257-253-477
Mobil : +40-720-888-802
E-mail : arad@isc-web.ro

Acestia au trimis un inspector , care dupa 30 de zile (adica termenul legal de emitere a unui raspuns) , ne-a spus urmatoarele :

Raspunsul primit este incomplect , pt ca nu mentioneaza cand se vor corecta erorile de executie , si cine este vinovat de la abaterea executiei de la Proiectul avizat de beneficiar.

In parale am facut o plangere inregistrata cu data de 18.08.2011 si la Primaria Savarsin , iar in termenul legal de 30 de zile , nu am primit inca un raspuns.

Cred ca totusi lucrurile se pot rezolva in Romania , fara sa apelez la forta , injurii sau acte de vandalism.

Apelez la cunoscuti / prieteni / concetateni , pentru a ma ajuta sa-mi rezolv problema ! Orice parere este foarte posibil sa ma ajute mai mult decat va imaginati !

Am urmatoarele intrebari :

– pot avea acces la partea de proiec care prezinta lucrarile din vecinatatea locuintei parintilor mei ?

– ce pas urmeaza sa fac in cazul Primariei Savarsin , care nu mi-a raspuns la sesizarea facuta in termenul legal ?

– care este termenul legal in care constructorul va corecta lucrarea facuta prost?

– ce patesc daca astup santurile de pamant , oricum ploaia o va face in urmatoarele 3 luni ? M-am gandit sa le amenajez din propriile fonduri , cu rigole de beton , dar ma incapatanez sa fac acest lucru pana nu primesc un rapsuns si la intrebarile adiacente : de ce pe strada unde Primarul Ghorghe Ples urmeaza sa-si faca casa in Savarsin au putut fi montate rigole din beton ? De ce pe strada unde locuieste o alta persoana din primarie (strada care duce la Cimitirul Vinesti) s-au gasit bani pt rigole din beton ?

– cine din Savarsin a fost sau este in aceiasi situatie cu noi ?

– ce alte solutii mai am ?

Mai jos va atasez o parte din  raspunsul pe care l-am trimis celor de la Inspectoratul In Constructii Arad :

Oricum ,in concluzie va pot spune , foarte linistit , ca nu rapsunsurile sunt importante , nici nu ma intereseaza daca vinovatii vor fi acuzati vreodata . Ce ma intereseaza este :ce va fi cu generatiile viitoare ! Cum lasam tara pentru copii nostrii ?! Nu va ganditi neaparat la prezent ! o duceti bine , aveti un job linistit …dar copii dvs , pt ei ce vreti ? 
Oricum nu cred ca ma intelegeti , si sunt hotarat sa ma merg mai departe cu demersul meu ! Sigur cineva va reusi sa repuna lucrurile pe fagasul normal !
Daca considerati ca merit un raspuns , astept cu interes sa-mi scrieti , fara formule oficiale …ca nu ‘puteti’ face mai mult ! Intelg mai bine , decat sa-mi scrieti ca legea /proiectul / modificare ….imi sunt potrivnice ! Mi se pare penibil !
Ca  sa va facti o idee  , sunt proiectant – deci stiu citii un proiect , sunt inginer – deci stiu ca orice reluare a unei lucrari implica costuri chiar mai mari decat lucrarea initiala , sunt apolitic – dar ii inteleg pe cei dependenti de ‘fantana’ bunastarii publice ; sunt incapabili sa-si dovedeasca calitatile in sistemul privat …si au impresia ca sunt superinteligenti daca ‘jongleaza’ cu banii publici  , lucrez intr-o multinationala – deci stiu cum arata un lucru bine facut , stiu ce mentalitate are un adevarat sef , stiu ca suntem in urma occidentului cu cel putin 50 de ani …
Traim in RO , si asta nu-i de mult o scuza !

Despre Eugen Hadan (Florin)

Inginer Industria Lemnului , specializat in procese de productie pentru mobilier de interior - sufragerii , dormitoare , bucatarii si baie. Peste 10 ani de experienta personala (familiala) si profesionala.
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cine ma poate ajuta ? De cine isi mai bate joc Primaria Savarsin ?

  1. daniela zice:

    Nu au cum sa faca traba buna pentru ca muncitorii vand materialele,

    • Mersi de informatie …si eu am aceiasi informatie , din alta sursa ….deci se confirma ….Poate mai gasim oameni cu verticalitate care se gandesc la ce va fii in viitor si nu la 2 saci de ciment pe care-i cumpara cu 10 lei mai ieftin decat la magazin ! Nu stiu cati realizeaza ca acest proiect e facut pt cel putin 20 de ani !

Lasă un comentariu